יום רביעי, 21 במרץ 2012

מאפינס קינמון טעימים בטירוף :)

המתכון הבא לקוח מהבלוג של morcake, שלקחה אותו מהבלוג של Can You Stay for Dinner.

בשיטוטיי בבלוגי הבישול השונים והמגוונים ( פשוט מדהים אותי מחדש כמה כאלה יש) , נתקלתי בו וממש רציתי להכין , כי אני מתה על קינמון!
אז אני וחברה הכנו ויצא כל כך טעים ! 

תמונות שאני צילמתי :


והנה המצרכים שצריכים ( כדי להראות שהם ישנם בכל בית!)




כמות: שנים עשר מאפינס בגודל בינוני.
מצרכים:
1/3 1 כוסות קמח לבן
1/2 1 כפיות אבקת אפיה
1/2 כפית מלח
1/2 כפית אגוז מוסקט
1/2 כפית קינמון
1/3 כוס שמן קנולה
3/4 כוס סוכר לבן
1 ביצה
3/4 כוס חלב


לציפוי
50 ג' חמאה מומסת
1/3 כוס סוכר לבן
1 כף קינמון (אם אתם לא מתעלפים על קינמון, השתמשו במעט פחות, כי הוא מאד דומיננטי בציפוי. מצד שני, אם אתם לא מתעלפים על קינמון.. אולי כדאי לעבור מתכון)


אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות. מרססים היטב תבנית (או תבניות) שקעים בתרסיס שמן. 
2. בקערה בינונית טורפים קמח, אבקת אפיה, מלח, אגוז מוסקט וקינמון.






3. בקערה נפרדת, גדולה יותר, טורפים שמן, סוכר, ביצה וחלב.






4. מוסיפים את החומרים היבשים לרטובים (אפשר בבת אחת) ומערבבים, רק עד לקבלת תערובת אחידה. זה בסדר גם אם עדיין יש גושים קטנים (לא אם יש לכם תערובת משוישת של ביצה וקמח. זה לא טוב) והבלילה לא חלקה לגמרי, זה עדיף על פני ערבוב יתר.










5. מחלקים את התערובת בין שנים עשר השקעים, בעזרת כף או מצקת. אפשר גם להעביר לקנקן ולמזוג ישירות מתוכו. אני עבדתי עם מצקת קטנה וזה היה מעולה.






6. אופים 15-20 דקות. אני השארתי את המאפינס שלי 21 דקות בתנור. בכל מקרה, אל תיבהלו אם הם עדיין יחסית בהירים (או אפילו מאד בהירים) בסוף האפיה, העיקר שהם יציבים וקיסם הננעץ במאפין יוצא נקי.






7. מחלצים את המאפינס מהתבנית בעודם חמים. משתדלים לא לחטוף כוויה מהרשת עליה אפיתם. אני לא מדברת מנסיון, מן הסתם. האצבע שלי בכלל בכלל לא חמה וכואבת עכשיו. רגע, ברצינות אבל: אם המאפינס שלכם מתעקשים להישאר בתבנית, פשוט העבירו בזהירות סכין בין העוגה לתבנית. בהנחה ששימנתם את התבנית ו/או השתמשתם בתבנית סיליקון (אני השתמשתי בסיליקון ובכל זאת שימנתי), זה אמור לעבוד פיקס.
8. ממיסים חמאה במיקרוגל (או על הכיריים, אבל במיקרו זה נחמד ומהיר).
9. בקערה קטנה מערבבים היטב סוכר וקינמון.






10. טובלים כל מאפין בחמאה המומסת (זה בסדר אם היא עדיין חמה. אולי אפילו עדיף) ולאחר מכן מגלגלים בתערובת הסוכר-קינמון. מצננים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה